Sporttáplálkozás

A sportolók számára a megnövekedett energia- és tápanyagigényt elsősorban természetes formában kell pótolni úgy, hogy az ne terhelje túl az emésztőrendszert. Egy megtervezett étrendnek számos előnye van, több sérülésmentes edzésnapot, rövidebb regenerációt, nagyobb teljesítményt, könnyebb felkészülést nyújthat. A tudatos táplálkozás segít az optimális testtömeg és testösszetétel elérésében és megtartásában. A pszichés oldala sem mellékes: magabiztosságot eredményez a versenyekre történő felkészülésben és a versenyidőszakban.

A változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás mindenki számára fontos tényező az egészség és fittség megőrzésében, de még inkább igaz ez az aktív sportolókra, akiknek a teljesítményét nagyban befolyásolja, az elfogyasztott táplálék mennyisége, minősége, és összetétele. A szabadidő - sportolók táplálkozása nem tér el az egészséges táplálkozás irányvonalaitól, viszont a versenysportolók tápanyagigénye nagyban eltér azoktól a sportoló emberekétől, akik tevékenységüket egészségmegőrzés szempontjából folytatják. A versenysportolók tápanyagigénye sportáganként, időszakonként (pl. felkészülés, verseny, pihenés), edzésmennyiségtől függően eltér. Étrendjük alapjait szintén az egészséges táplálkozás jelenti, viszont tápanyagigényüket módosítani kell egyénileg, az adott sportoló testösszetételéhez és fizikai terheléséhez, egyéni tápanyag toleranciájához. Ehhez elengedhetetlen a szakember (dieteikus) közreműködése.

A rosszul összeállított étrend ronthatja a sportoló teljesítményét.